>Oglum Doruk Dogan 21 Subat saat 09:26’da dogdu..

>Oglum Doruk Dogan 21 Subat saat 09:26’da dogdu. Hastaneden ancak 24’unde cikabildik ve aksam 20:00’de evimize geldik…Hersey yolunda cok sukur. Detaylari yeni bir yaziyla ve fotograflarimizla yayinliycam.

Beni hic tanimadiginiz halde benden dua ve desteklerini esirgemeyen siz blogcu arkadaslarima sonsuz tesekkur ederim.
Iyi ki acmisim bu blogu ve iyi ki varsiniz..

Sevgilerimle..

Uncategorized içinde yayınlandı | 8 Yorum

>dogum basladi..

>Dogum bugun saat 12:00 itibari ile basladi. Bu satirlari iki sanci arasinda yaziyorum sadece 3 dakikam var.
Kisa bir sure icin ara vericem ve hayirlisi ile hastane donusu herseyi detaylari ile anlatirim insallah..

Hepiniz sevgiyle kalin ve dualarinizi eksik etmeyin lutfen..

Banu.xx

Uncategorized içinde yayınlandı | 17 Yorum

>Bos gecen Cuma gunu ve 2 tarif…

>Bugun aslinda hic bir sey yazmiycagim diye karar almistim. Sadece diger bloglari okuyup, bol ve uzun yorumlar yapicam herkese. Beni tanisin tanimasin blogumdan, bolca yazicam digerlerine, demistim. Ama yine dayanamadim. Blog beni cekti, gondermeli dedim bir post.

Bugun ne SIKICI bir gundu allahim. Oglen 1 gibi ancak kendime gelebildim. Agirim artik iyice agirlastim. Her manada (su sapkalari kaldirmakla ne aptalca bir is yaptilar yarabbi!!). Hareketlerim, vucudum, uykum, tuvalete gidislerim, dusunmem ve konusmam bile agirlasti. Ellerim ve ayaklarim dun gece saat 04:30’a kadar oturdugum icin hala sis. Davul gibi olmuslar, bi turlu kendine gelemediler.

Benim icin bombos bir gundu demistim ama annem cok yoruldu bugun. Kendisine hadi hamur yapalim dedim, o kadar yorgunluga ragmen bana hayir demedi yahu. Sasirdim. Allahim masallah, enerjisine hayranim. Allah O’nu basimdan eksik etmesin. O’nun yasina geldigimde, O’nun yarisi kadar enerjik olurmuyum acaba?

Aksam ustu yuruyuse ciktik yine. Kiyafet kombinim cok iyi olmus anneme gore, paylasicaktim ama makyaj yapmadim, sadece kirmizi rujumu surup ciktigim. Ve o sis suratla  fotograf vermek istemedim.

Evet gelelim tarife. Tarif Dilek Ablaya ait.

Buyrun efenimm:

HASHASLI TAVA BOREGI:





Hashasli ic icin:
100 gr kadar Hashas
150 gr ceviz ici, 2 yemek kasigi toz seker

Hamur icin:
aldigi kadar un ( 1 kg’ya yakin gidiyor)
                                                        (Dikkat! Biz iki tarifi bu kadar undan yaptik!!)
1 paket instant maya
1 seker kasigi tuz
goz karari su
Kizartmak icin ve acmak icin zeytin yagi..

Yapilisi:
Unu eliyoruz. Icine tuz, maya ve suyu dokerek kivami yumusak olan bir hamur elde ediyoruz. Aslinda bir  nevi ekmek hamuru yapiyoruz. Istenirse firinlardan hazir ekmek hamuru ile de yapilabilir. Daha sonra hamurun ustunu bir bez ile kapatip ilik bir yerde en az 30 dk kadar bekletip mayalanmasini sagliyoruz. Daha sonra hamurdan avucumuzla SIKIP limon buyuklugunde parcalar kopariyoruz. Zeytinyagi serperek yuvarlak fincan altligi buyuklugunde acip, icten 1 yemek kasigi kadar koyup yayiyoruz. Bu arada, tavanin altini yakiyoruz, kisik ateste az bir zeytinyagi dokup, kizdirmaya birakiyoruz.  Ici koyduktan sonra hamuru rulo yapip, aynen acma yapar gibi sariyoruz ve uclarini birbiriyle birlestirip uzerinden merdane ile gecip yassilastiriyoruz. Cok ince degil cok da kalin olmayacak sekle gelince kizmis tavada her iki tarafini da kizartiyoruz. Aynen lokma kizartir gibi hazir olan parcayi tavaya atmak suretiyle pisiriyorsunuz. Yaklasik bir borcam kadar borek cikiyor.
Bereketli yani :)) Cok da leziz oluyor.

Afiyet olsun..

Zeytinli Ekmek:


Zeytinli olan tarif Annem’e ait.


Zeytinli ic icin:
250 gr kadar siyah cekirdegi cikarilmis zeytin 
Salca, kekik, zeytin yagi, istege bali diger baharatlar…
Ustune surmek icin 1 yumurtanin sarisi.

Hamuru yukaridaki tarifle ayni sekilde hazirlaniyor. Yalniz zeytinli oldugu icin firinda pisiriliyor.  

Hamuru hazirladiktan sonra hamur 2 parcaya bolunuyor. Yine zeytinyagi ile yuvarlak yemek tabagi kadar acip, icine zeytinli ici yayiyoruz. Ve rulo yapiyoruz. Firin tepsisine uzunlamasina yerlestirip ustune yumurta sarisini surup onceden isitilmis 180 derecelik firinda 20-25 dk kadar pisiriyoruz. Pistikten sonra biraz ilinmasi bekleyip, dilimleyerek servis edilir.
Afiyet olsun..



Uncategorized içinde yayınlandı | 7 Yorum

>Carsi – Pazar kombinim…

>Matalan’a gidip 2 kere odemek zorunda kaldigim yelegi duzelttirecegimi burda anlatmistim. Bugun gittim ve herhangi bi sorun cikarmadilar. Ama ispat edebilmek icin dun aldiklarimin hepsini oraya kadar tasimak zorunda kaldik. Allahtan annem yanimda..

Neyse ki bugun hava cok guzeldi. Artik Londra’da kis bitti cunku oldukca ilik ve yari gunesli bir hava vardi.

Tum agaclarda dallar filizlenmeye baslamis ve toprak uyanmaya baslamisti belli ki..

Fotograflar telefonla cekildi, benim Canon yanimda devamli tasinamayacak kadar agir maalesef.


Bugunku kombinim dun aldiklarimin bazisindan olusuyor:

Tepeden tirnaga:
Gozlukler: Ray-Ban
Kupeler: Primark
Fular: Camden Market’teki bir stall’dan alindi.
Mont: Primark
Beyaz gomlek: H&M
Kolyeler: gemici cipasi seklinde olan: Primark
Boncuklu olan: Accesorizes
Canta: River Island
Lacivert Leggies: Primark

Canim Annem benim..xxx

Carmenin de disi oldugu nasil da belli degil mi? Alisveris posetleriyle yakinen ilgileniyor:

Icine girip oturuyor :))

Bir baska postta gorusmek uzere..

Uncategorized içinde yayınlandı | 14 Yorum

>Dogum oncesi kendimi simarttim…

>

Ben kendimi simartmaya doymayan bir sevgi arsiziyim. Kac gundur evden cikmadik. Bugun indirimleri bi gezelim dedik annemle. Primark ve Matalan’a gittik.

Sozu fazla uzatmadan resimlere gecicem.

Once Primark cicilerimi resimledim.

Buyrun efenimmm:

Primark:

Bu ceket %70 indirimdeydi sadece £10′ a aldigima inanirmisiniz.
Bu cantaya bayildim son derece trendy. Kombinasyonlarimi cekmek icin sabirsizlaniyorum.

Canta ve kemer yeni sezona ait ama yine de cok uygun fiyatlilar.

Hem cok guzel hem de cok fotojenik bir canta..

Lacivert ayakkabilar cok SIK ve bir okadar da rahatlar..

Daha once aldigim mint rengi takilarimla cok iyi kombin olucaklar.

Biraz garip cikmis ama lacivert bir leggies(tayt) sonucta :))

Boots:


Primark sonrasi Boots’ta aldik solugu. Nemlendirici kremim bitmisti. Ve 3 al 2 ode kampanyasini da gorunce dayanamadik. No 7 urunlerinin methini duymustum. Denemek istedim ve bunlari aldim.

No7 Protect & Perfect Intense Beauty Serum: Yuzume uyguladigim anda farkli oldugunu anladim  ferahlatici bir etkisi vardi. Begendim ve hic dusunmeden sepete attim.

No7 Protect & Perfect Intense Night Cream and Day cream : Gercekten yogun bir krem ve ilk cizgilere karsi gozle gorulur bir etki yarattigi soyleniyor ayrica gunese karsi 15 faktorluk koruma da sagliyor. Kokusu da cok az. Begendim..

Ve yine No7’dan rujlarimi paylasmak istiyorum. Renkleri son derece trendy.

Cekim sirasiyla yazicam:

1-Dare Devil,   2-30 raspberry truffle,   3-45 Tranquil rose

Kesinlikle yapisini cok begendim. Dudaklarim cok kuru oldugu icin kremli rujlardan kullanmam gerekiyor. Ama dagilmiycak da ayni zmanda. Ve kalicilik da onemli. Ayni zamanda renkler uzun sure parlak ve canliligini koruyor. Ben daha once niye almadim diye kizdim kendime. Tavsiye ederim.

Matalan Clearance Store:

Minik kurklu yelek %70 indirimli aldim..

Etek sadece £2 pound :)) botlar Oasis..

bayildimmm..

Aslinda yazlik siyah bir straplez play suit aldim. Ama fotograflarda iyi cikmadi ve bu koca karnimla da giymem imkansizdi. Ama mutlaka resimliycegim ilerde..

Eve gelince fark ettim ki, Matalan’daki kasiyer kurk yelegi scannerdan 2 kere gecirmis. Bir de yarin gidip onun mucadelesi verilicek. Umarim beni fazla zorlamaz.

Yorgun ama keyifli bir sekilde eve geldik annemle. Ozkan’a bu aldiklarimi hangi sirayi takip ederek gostersem acaba?

Fikri olan ?? :))

Sevgiler..

Uncategorized içinde yayınlandı | 9 Yorum

>Dogum oncesi son durumlar ve Hurrem’in ciglik cigliga dogumu …

>Malum hala dogum yapmadim. Bu durum aile icinde artik espri konusu olmaya basladi.

Espri 1: Ozkan ”Bizim sehzademiz ne zaman gelicek?”
Espri 2: Ozkan ”Banu Sultan dogur da ben de seni Haseki Sultan yapayim”
Espri 3: Ozkan ”Heyecan Doruk’ta” -Oglumuzun adini Doruk Dogan koymaya karar vermistik de :))
Espri 4 : Annem ”Bizim sehzademiz biraz nazli olucak galiba, gelmiyor”

Ayin 20’sinde hastanenin yollari gozukuyor bize. Ve tabii en istemedigim sey olan suni sanci, su patlatma vs…

Ebenin elime tutusturdugu kagitta yazanlari okumak istememistim. Oglumun odasina gittim ve nefes aldim cesaret icin ve okudum. Genel olarak dogumun nasil bir sey oldugunu yaziyor ama tabii o kitaplarda okudugum gibi kibarca ve yumusatilmis ifadeden eser yok. Gayet soguk Ingiliz saglik bakanliginin ciddi tavrini rahatca gorebilirdiniz ve hastanede basima neler gelebilecegi bir anda gozumun onunden soooyle bi gecti. Buz gibi oldum.

Seceneklerimiz varmis goyaaa. Bu secenekleri o an gorevdeki ebeyle ve doktorumuzla tartisabilirmisiz. poh poh poh… Neyi tartisicagim ki? O anda orada gorev yapan ebe insallah bir onceki gece kocasiyla yada erkek arkdasiyla kavga etmemistir ya da cocugunun bakicisiyla bi sorun yasamiyordur diye dua ediyorum.

Asagiya indim. Muhtesem Yuzyil dizisi baslamisti. Sahneler gecti…. ve geldi Hurrem’in dogum yapma sahnesi. Once bir bardak su istedi. Yanmis taze. Daha sonra koridorda birden bire ciyaklamaya basladi. Birileri bogazini SIKIYOR sandim once. Sonra dogum basladi. Aptalca bir kurgu, birbirinden kopuk sahneler..Yataga tasinan 9 aylik hamile bir kadin ve aman allahim o da ne? O nasil bir bagirtidir oyle. Gerci Hurrem tazesinden de baska bir sey beklenemez. O kadar cirkef ki hatun, O’nun gibi cirlaktan ancak oyyle bir dogum beklenir.
Peki ben 40 hafta 3 gunluk ve hala dogum yapmamis hamile bir kadin, niye izledim ki o sahneyi. Bir de en buyuk korkularimdan kordon dolanmasi koymuslar dogumun sonuna. Tabii cocuktan da ses yok. Gozlerim doldu. Dondum kaldim! Ben ki hic bir dizi de yada filmde aglamam -Babam ve Oglum’un O meshur sahnesi de dahil- cunku bilirim bunlarin hepsinin kurgu olduklarini. Gozlerim yasardi, moralim cok bozuldu. Izlemez olaydim. Suratim asildi. Tuvalete gittim. Bilgisayarin basina oturdugumda sevgili Blogcu Anne‘de benimle ayni dusunmus ki facebook’a aynen asagidaki gibi yazmis:

 ”Blogcu Anne

Acaba Hürrem’in doğum sahnesiyle kaç kişi daha normal doğumdan vazgeçti bu akşam?
3 saat önce ·  · 
Uncategorized içinde yayınlandı | 2 Yorum

>egg in the basket..

>Bir gun biri de bana boyle ask dolu bir yemek yapar mi dersiniz?

Icimden geldi sevdigim filmlerden olan V for Vendetta’nin yumurtali sahnesini paylasmak istedim. Hazir 14 subattan yeni ciktik, romantizme doymamis ask bocukleri belki sevgililerine pisirmek isterler.

Olay basit aslinda. Tavada biraz tereyag eritiyorsunuz. Ekmegin ortasini  bardak ile oyup aliyorsunuz. Ici oyuk bu ekmegi tavaya aliyorsunuz. Icine yumurtayi kirip pisiriyorsunuz. Alti pistikten sonra tersini de ceviriyorsunuz.
Iste bu kadar.. Afiyet olsun..

Uncategorized içinde yayınlandı | 11 Yorum